Vad är att "unna sig" och vad är självklart?

Med en begränsad ekonomi är saker som en ansiktskräm inte en självklarhet. Jag har i flera år snålat in på sådant och suktat månad efter månad och tillslut dividerat med mig själv att jag får unna mig en kräm och tagit från sparkontot. Efteråt har jag njutit av att kunna lyxa till det med en ansiktskräm när jag skall sova och det här gjort en enorm skillnad mentalt ialla fall. Rynkor och linjer har varit något och är något jag ojar över mycket och därför känns det extra skönt att det känns som man tar hand om huden på bästa sätt. Nu några år senare "unnar jag mig" inte längre fast ekonomin är lika dålig, jag har gjort detta val till en självklarhet och tar direkt från sparkontot om en kräm är slut. Eftersom det gör sån skillnad och gör att jag mår så bra och blir glad av det. Jag kan nog jämföra med att många går till frisören något jag känner att jag väldigt sällan har råd med. Jag låter någon i familjen klippa mig som min syster t ex. Så "unna dig" mindre och se vissa saker som än självklarhet! Det är mitt lördags tips! 😉 skall också ge tipset att det verkligen lönar sig att handla på nätet och jämföra priser! Brukar spara massor på det! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creativesam.blogg.se

Jag är en tjej som älskar att hålla på med en massa projekt, allt från trädgården, heminredning, djur och pyssel på alla nivåer. tanken med bloggen är att jag ska dela med mig av det färdiga resultatet och kanske kan jag inspirera andra ;-)

RSS 2.0