Testar på att göra en budget 🤑

Jag tycker mig ha någorlunda bra koll på min ekonomi men är ändå lite trött på att alltid känna mig "fattig". Jag vet att jag med handen på hjärtat inte ändå har sten koll. Pengarna åker liksom in på sparkontot för att sedan åka ut lite i taget hela månaden. Så nu tänkte jag sätta mig ner och göra en budgetstil som min pappa har lärt mig. Nämligen att man betalar alla sina räkningar lägger undan bensin och mat pengar, sen sparar man lite och efter det delar du upp resten i lika många veckor som månaden har och för varje vecka som kommer får man sin veckosumma att "leva för" för att lättare ha en översikt över hur länge pengarna skall räcka. Då dröjer det inte lika länge innan pengarna kommer och det är kanske lättare att snåla in 👌Jag skall testa denna månaden så får vi se hur det går kanske att det blir svårt i december månad med julklappar och sånt 😁


•Inkomst -räkningar
•Lägg undan pengar till mat och bensin kostnader för hela månaden 
•lägg undan för ett sparande
•dela resten i lika många veckor det finns i månaden = "veckopeng" 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creativesam.blogg.se

Jag är en tjej som älskar att hålla på med en massa projekt, allt från trädgården, heminredning, djur och pyssel på alla nivåer. tanken med bloggen är att jag ska dela med mig av det färdiga resultatet och kanske kan jag inspirera andra ;-)

RSS 2.0