Kraften bakom "att göra listor!"

Jag har alltid älskat att göra "att göra listor". Nu har jag läst att det ökar chansen till att det verkligen blir gjort/uppnått med hela 30gånger!!! Och jag kan verkligen förstå varför, när du har skrivit ner något blir det ett väldigt tydligt mål, sätter du dessutom listan synligt på t ex. Kylskåpet blir du påmind ofta. För att inte tala om hur tillfredsställande det är att se en lista där allt är överkryssad. Så släng inte en färdig lista direkt! Nydligen gjorde min mamma en lista över saker hon länge hade velat eller önskat att få gjort allt från att sy klart klädesplagg hon har börjat på till att skaffa tavelrammar till bilder hon har tänkt att hänga upp länge på väggen.  Jag har också kännt att det är massa saker som hänger över mig som jag verkligen velat göra jätte länge, så nu har jag ökat chansen att det skall bli gjort med 30gånger!!! 😃🌻




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creativesam.blogg.se

Jag är en tjej som älskar att hålla på med en massa projekt, allt från trädgården, heminredning, djur och pyssel på alla nivåer. tanken med bloggen är att jag ska dela med mig av det färdiga resultatet och kanske kan jag inspirera andra ;-)

RSS 2.0