Hydroponisk odling đŸŒ±đŸŠ‹đŸŒ»

Hydroponisk odling innebĂ€r att man odlar i vatten och utan jord. Detta görs innomhus och kan göras Ă„ret om. Detta odlingssĂ€tt gör ocksĂ„ att det vĂ€xer mycket fortare Ă€n i jord. SĂ„ för mig som jĂ€mt glömmer att vattna Ă€r detta ett perfekt experiment. Som ni kanske redan vet hĂ„ller vi pĂ„ med smĂ„skalig sjĂ€lvhushĂ„llning. Detta hade varit ett roligt sĂ€tt att komlementera vĂ„r övriga "jordodling" under den mörkare Ă„rstiden. Efter att blivit nyfiken pĂ„ detta och lĂ€gligt fyllt Ă„r nydligen har jag fĂ„tt tvĂ„ olika hydroponisk behĂ„llare i födelsedagspresent đŸŽđŸŒ±


Den första Ă€r en kruka med lecakulor plus frö och ett hĂ„l i botten, med en behĂ„llare full med vatten som pumpas upp var 3:dje timma för att sen rinna tillbaka till vattenbehĂ„llaren. 

Det andra hydroponiska system funkar att rötterna hĂ€nger ner i en vattenbehĂ„llaren. Fröet sĂ€tter man ner i en torvplugg som suger upp vatten. 




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creativesam.blogg.se

Jag Àr en tjej som Àlskar att hÄlla pÄ med en massa projekt, allt frÄn trÀdgÄrden, heminredning, djur och pyssel pÄ alla nivÄer. tanken med bloggen Àr att jag ska dela med mig av det fÀrdiga resultatet och kanske kan jag inspirera andra ;-)

RSS 2.0