En månad med köpstopp, går det? 💰

Min budget gick åt fanders ordentligt i April och nu har jag typ köpt "allt" jag vill ha och som jag drömt om de senaste åren/året. Min cykel, min tatuering, gjort ordning vårat sovrum, vardagsrummet, köket, barnens rum, kläder mm. Men kan dra slutsatsen att det dyker upp nya vill-ha-saker hela tiden! Fattar inte varför man inte blir stillad ett tag i alla fall... 


kom precis på 1 maj att vi behövde en barngrind, men som jag antagligen kommer att köpa i alla fall då det ändå är en säkerhets grej. Däremot tofflor till mig får vänta. Medans odlingskrage är något jag tänkt köpa i maj men som inte hamnar under kategorin nödvändigt, så det blir till att snickra ihop ett odlingslåda för kålen av gammalt material hemma, ta det gamla tyget till duk för skydd mot kålfjärilen och ta pinnar som ställning. Planteringsjord får inte heller handlas så här får tas befintlig jord från tomten eller väntas på.

Jag fick med mig min syster, så roligt att peppa varandra och igår fick jag även med svägerskan och mamma! Så nu är vi 4 stycken! Vi började genast prata om saker vi behövde eller ville ha, och att vi kunde låna ut till varandra, hushålla eller kunde hålla oss 1 månad med några regler, vi får köpa presenter. Mat och hälsogrejer typ vitaminer får man så klart köpa. 

Det tråkiga är dock att även om jag inte handlar något så kommer det inte bli plus på kontot men jag kanske inte går back jätte mycket ialla fall. 

Har lärt mig att om jag betalar räkningarna, handlar mat och tankar bilen det första jag gör när jag får pengar har jag som allra bäst koll på min ekonomi och den räcker som bäst då men det är bara när inget oväntat händer.... 

Det här månaden har varit en mardröm rent ekonomisk och skulle inte M fört över 3 tusen hade den inte gått ihop alls 😓 men jag har fortfarande inte hunnit köpa mat 😱 och det är verkligen tomt i kylskåpet! Jag skulle handlat i dag när barnen var på förskola men de hann att bli magsjuka i morse 🤮. Jag hoppas jag kommer iväg sen i kväll har faktiskt längtat efter att handla. Mycket på grund av att jag har börjat med vegetariska rätter ibland men har saknat vissa ingredienser hemma. Sen gillar jag känslan när det är fullt i skåpen och man kan klara sig "Hur länge som helst!" 

Tänker ofta på hur det kommer bli sen när jag får en riktig lön! Kommer kännas som jag har vunnit på lotto! 

Här ekar det tomt innan handling!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creativesam.blogg.se

Jag är en tjej som älskar att hålla på med en massa projekt, allt från trädgården, heminredning, djur och pyssel på alla nivåer. tanken med bloggen är att jag ska dela med mig av det färdiga resultatet och kanske kan jag inspirera andra ;-)

RSS 2.0