Påskyndar våren 🌱🍃

I dag tänkte jag bygga en Odlings låda! Jag tänkte ju ha flera men det är lite dåligt med matrial så vi får se hur många det blir i år... En till att börja med iallafall 😊 känns skönt att äntligen komma igång med vår projekten! Känns som man tvingar bort vintern! 😄

Mina tomater jag satte för ett tag sedan gjorde jag en tabbe med, jag satte fröerna alldeles för djupt 😣 så vi får se hur det går för dom. Sen har min kära son varit och grävt i dom 😲 så jag tror vissa är utdömda redan 😟 men det är ändå två som har tittat upp så jag håller tummarna ✊

7 ägg har vi samlat in från hönorna än så länge för att lägga i äggkläcknings maskinen 😀 tyvärr inget maran ägg än 😦 men men... Vi kommer samla ägg totalt i 10 dagar och lägga äggen i en äggkartong som vi vänder morgon och kväll innan vi lägger äggen i äggkläcknings maskinen. Det tar sen 21dagar innan äggen kläcks 😀

Vi brukar dela upp helgerna så både jag och sambon får göra lite vad vi vill utan barn, vilket är väldigt bra tycker jag. Så om några timmar skall jag ut och snickra odlingslåda 🌱 och nu röjer sambon ner träd som vi behövde få ner 😊👌🍃 Jag, Aron och Nova passar på att baka lite muffins ihop. Har sagt det förr och säger det igen, söndagar är underskattade! Älskar dom!

Hoppas ni har en härlig söndag alla! 😘




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creativesam.blogg.se

Jag är en tjej som älskar att hålla på med en massa projekt, allt från trädgården, heminredning, djur och pyssel på alla nivåer. tanken med bloggen är att jag ska dela med mig av det färdiga resultatet och kanske kan jag inspirera andra ;-)

RSS 2.0