Odling! đŸŒ±

I gĂ„r och idag har jag fĂ„tt gjort en hel del. I gĂ„r var och köpte lite grejer till odlingarna 😀 fröer och en "krukmakare". Vi har ju börjat ha vĂ„rat terrarium till förkultiveringsstĂ€lle sĂ„ idag testade jag att göra lite papperskrukor och sĂ„dde paprikor i. Jag sĂ„dde Ă€ven smultron till barnen som skall planteras vi lekplatsen sen. Jag fick snickrat ihop den sista odlingslĂ„dan 😀 sambon har mĂ„lat och fixat men Ă€n Ă€r det lite jobb kvar. Äggen i Ă€ggklĂ€cknings maskinen har ca 2 veckor kvar och jag har kollat om dom Ă€r befruktade med hjĂ€lp av en lampa som man lyser igenom Ă€ggen med och det ser lovande ut 😊. Det hĂ€r skedet med allt Ă€lskar jag. Det Ă€r sĂ„ roligt att se allt bokstavligt talat vĂ€xa fram! VĂ€xter, snickar projekt och djur!

Det Àr en riktig fröjd att sitta och kolla igenom fröer!
Terrariumet fĂ„r agera förkultiveringsstĂ€lle 😊



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creativesam.blogg.se

Jag Àr en tjej som Àlskar att hÄlla pÄ med en massa projekt, allt frÄn trÀdgÄrden, heminredning, djur och pyssel pÄ alla nivÄer. tanken med bloggen Àr att jag ska dela med mig av det fÀrdiga resultatet och kanske kan jag inspirera andra ;-)

RSS 2.0