Tankar om framtiden...

Nu är högskoleprovet gjort och det gick riktigt dåligt den här gången 😟 jag skulle behöva höja mig nästintill orimligt mycket (för mig) för att komma in på socionomprogramet I göteborg 😣 Ju mer jag tänker på vad jag vill göra och jobba med är det just socionom jag känner allra starkast för och verkligen verkligen vill bli! Så provresultatet var riktigt deppigt, Men jag har ialla fall börjat blicka framåt på nya projekt och jag anmäler mig till högskoleprovet igen till våren och denna gången tänker jag kämpa ännu hårdare och börja med matte plugg direkt! 

Nu ska snart projekt tapetsera sovrummet beställas, om det finns tillräckligt med pengar. 

Jag kommer försöka få ett bord vid julmarknaden och sälja tunnbröd om det går, tyckte det var jätte kul i våras och kanske även se om jag kan göra och sälja julgranskulor. 

Tänkte även försöka utveckla mitt tårtintresse, jag har gjort en beställning på lite roliga "baksaker" och varje torsdag träffas pansionärerna i området och fikar så jag tänkte att jag kunde ju göra lite roliga övnings tårtor till dom 😊 


I kväll har vi satt en satts med öl så nu är bryggeriet igång, ska bli kul sen att testa cider eller vin också 😊 

Vi har blivit av med en ödla också 😊 plus våran Messi ( vi ska bara kastrera han först) 

Våra projekt här hemma har stannat av ganska mycket senaste tiden av den enkla anledningen att hälsan får gå först 😊 och det har varit en lång stressig och tuff höst men nu börjar jag se ett ljus i tunneln! 

Det senaste har jag tänkt mycket på framtiden och hur jag vill leva och vad jag vill göra och de flesta drömmar står sig starka kvar: 

Jag älskar vårat mysiga lantliv och jag vill utveckla det både med djur och odling, det är något som får mig att bli lycklig, harmonisk, får mer kvalitets tid med mina yrväder utomhus plus att hela familjen äter nyttigare och billigare! 

Det andra är utbildning, jag vill så gärna bli socionom! Och jobba med familjer. En annan dröm hade även varit att få föreläsa om just familjeförhållanden mm. 

Och jag vet inte vad som har hänt men längtan efter ett 3dje barn har blivit större än både första och andra barnet 😂 Men det verkar inte lika efterlängtat hos alla 😂 men inte riktigt än...

Hoppas ni kan njuta av helgen trots skit vädret imon hoppas jag på att jag och sambon får fixat lite i Lgh över garaget ☺





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creativesam.blogg.se

Jag är en tjej som älskar att hålla på med en massa projekt, allt från trädgården, heminredning, djur och pyssel på alla nivåer. tanken med bloggen är att jag ska dela med mig av det färdiga resultatet och kanske kan jag inspirera andra ;-)

RSS 2.0